reklama

S nimi ma baví svet...

Je ráno...ako vždy, musím sa postarať o svoje dva postrachy-dva psy. Mám jedného československého vlčiaka a jazvečíka-obaja sú šteňatá. Ako som k nim prišla?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
7mesačný Addney
7mesačný Addney (zdroj: Saša Majerová)

Vlčiak Addney sa ku mne dostal od chovateľky čs vlčiakov v 10. týždni. Keď som uvidela prvýkrát šteniatka, zdali sa mi samozrejme rozkošné. Ale najviac ma upútala ich mama Freika. Má neskutočne múdru tvár, je krásna a vyzerá, že si je toho aj vedomá. Prišla som však kvôli šteniatkam, ako som si musela pripomenúť. Vyberala som z piatich šteniatok. Bolo to naozaj ťažké rozhodnutie, pretože všetky boli dokonalé. Nakoniec som si zobrala to najdrzejšie šteniatko, ktoré najviac kúsalo svojich bráškov. To kúsanie ho neprešlo doteraz. Je neuveriteľne aktívny a pojašený.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Doma s ním odmalička máme veľa radosti. Stačila krátka prechádzka, a Addneyho stihlo poobdivovať aspoň pätnásť ľudí, pričom desať z nich sa ma spýtalo, či je to vlk. Pamätám si jedno kuriózne stretnutie. Addney si vo svojich troch mesiacoch spokojne vykračoval na vodítku po moste neďaleko Malinova, keď zrazu okolo nás prešiel po ceste starší pán na bicykli. Uvidel šteňa, obzrel sa a vyšiel až do protismeru. Samozrejme, že autá začali trúbiť. Pán si uvedomil, že je v premávke a už sa neobzeral. Zato si nás však počkal na chodníku. Hneď ako sme ho opäť stretli, ten strarší ujo na mňa doslova vyletel, že ako si predstavujem chovať vlka-vraj ohrozujem celú spoločnosť. Musela som sa smiať a pozrela som sa na to trojmesačné šteňa, žužlajúce vodítko a predstavila som si, koho by asi tak mohlo zožrať. Pokúsila som sa dotyčnému pánovi vysvetliť, že to nie je vlk, ale československý vlčiak, ale zbytočne. Ujo si stál za svojim. Je to vraj vlk, oklamali ma, atď...rozhorčený ma sledoval ešte pár desiatok metrov, kým dal pokoj. Našťastie, ostatné reakcie na Addnyho boli pozitívne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Addney mi však pripravil mnoho zážitkov, niektoré aj nepríjemné, ako uhryznutie, následná návšteva veterinára a podobné starosti, s ktorými musí rátať každý majiteľ psa. Som veľmi rada, že ho mám. Mnohí tvrdia, že československý vlčiak je nevycvičiteľný, vhodný len pre veľmi skúsených kynológov. Zo svojich skúseností viem, že to nie je pravda. Ak si nájdete spôsob, ako ho motivovať a vymyslíte pestrú a zábavnú výcvikovú zostavu, máte vyhraté. Addney vo svojich ôsmych mesiacioch zvláda povely sadni, ľahni, vstaň, ku mne, k nohe, čakaj-v sede, ľahu aj v stoji na výbornú. Vie prekonávať na povel kladinu, hojdačku, tunel, prekážku aj áčko. Na povel zostaň sa nedotkne potravy, aj keď mu tečú sliny viac ako buldogovi. Vie aj rôzne triky ako otočiť sa na povel okolo osi, podávať pravú aj ľavú labu a obehnúť okolo mňa. Máme sa ešte čo učiť, ale taký šikovný pes ako on to určite zvládne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Niečo zo štandardu o československom vlčiakovi: plemeno bolo vyšlachtené v československu pre pracovné účely (pre vojakov a na stráženie hraníc). Vzniklo krížením karpatských vlkov s nemeckými ovčiakmi. Plemeno charakterizuje úžasná vytrvalosť, nedôvera k cudzím, vernosť jednému pánovi alebo rodine, kde žije, ostražitosť. Niektoré psy sú plaché, iné naopak veľmi sebavedomé. Vlčiak je viac ako stredne veľký, výška v kohútiku u sučiek je 60-65 cm a u psov 65-75cm (horná hranica nie je uzavretá). Hmotnosť je u psov 35-45kg. Sučky sú menšie. Uši majú byť krátke, trojuholníkové, oči šikmé, jantárovej farby. Srsť je hustá s podsadou, vlkosivej farby, s vlčou maskou na tvári. Chvost je huňatý, dlhý po pätový kĺb. Vlčiak má vzhľadom pripomínať vlka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Môj druhý pes je jazvečík. Jazvečíky sú tak silné osobnosti, že ak raz do vašej rodiny nejaký zablúdi, váš ďalší život sa bez jazvečíka už nikdy nezaobíde. 13 rokov žila v našej rodine dlhosrstá jazvečíčka a keď zomrela, zobrali sme si od známych druhého. Tento raz psíka. Tieto tvrdohlavé psíky sa vedia neskutočne uraziť, sú prefíkané a zlomyselné...ale také roztomilé, že im to každý prepáči. 

Saša Majerová

Saša Majerová

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mojim najväčším koníčkom je fotografia. Úplne som jej prepadla. Mám československého vlčiaka Addneyho, ktorý je mojím verným spoločníkom pri potulkách po Nízkych Tatrách, Poľanr a Horehroní a často aj môj fotografický objekt. Mám 19 rokov a chcem sa stať novinárkou a fotografkou. Rada prijmem kritiku aj pochvalu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu